Hogyan válasszak domainnevet?
A megfelelő domainnév kiválasztása nem egyszerű feladat.
Első körben azt kell eldöntenünk, hogy a márkaépítést, vagy a keresőkből érkező forgalmat tartjuk fontosabbnak.
Márkaépítés szempontjából előnyösebb a cégnevet, vagy a forgalmazott márkát tartalmazó domainnév.
Egyrészt könnyebben jegyzik meg látogatóink a márkanevet tartalmazó domaint, másrészt kereséskor a találati listáról szívesebben választják az ismerős cégnevet tartalmazó találatot, mint egy "arctalan" kulcsszavas domaint.
A látogatók túlnyomó többsége a keresőkből érkezik a weboldalakra és sokkal gyakrabban keresnek termékre, vagy szolgáltatásra, mint cégnévre.
Ez okozza a dilemmát, a Google jelenlegi algoritmusa ugyanis kiemelt jelentőséget tulajdonít a domainnévben szereplő kulcsszónak.
Ez azt eredményezi, hogy egy adott termékre történő kereséskor sokkal nagyobb valószínűséggel kerül a találati lista élére az a weboldal, amelynek domainneve tartalmazza a kereséskor beírt szót, mint a kizárólag cégnevet tartalmazó domainek.
Ezt a jelenséget természetesen rengetegen próbálják a saját hasznukra fordítani, így a gyakran keresett kulcsszavakat tartalmazó domaineket már rengetegen beregisztrálták a lehető legkülönfélébb alakokban és végződéssel.
Bár ez a módszer hasznosnak tűnhet, az így létrejött számtalan hasonló domainnév megjegyezhetetlenné vált, senki nem emlékszik, hogy pl. a laptop akkumulátort a múlt héten a laptopakkumulator.hu, laptop-akkumulator.hu, vagy épp a laptopakkumulator.com weboldalról rendelte meg.
A kulcsszavas domain tehát márkaépítés szempontjából hátrányos, a látogató nem képes márkaként azonosítani, megjegyezni az ilyen honlapot és kisebb valószínűséggel lesz belőle visszatérő látogató, mint egy jól megjegyezhető céges domain esetén.
Áthidaló megoldást jelenthet a cégnév-kulcsszó kombináció, mint pl. a solymosi-kandallo.hu, az ilyen domainnév azonban megtévesztő lehet, ha a kínálatában szereplő termékcsoportok, vagy szolgáltatások nem írhatóak le egyetlen kulcsszóval, a domainben nem szereplő kulcsszavakra nézve pedig nem jelent előnyt keresőoptimalizálási szempontból.
Az ideális megoldás a teljes kínálatot bemutató fő webhelyen a cégneves domain használata, a főbb termékcsoportokra pedig az azokra jellemző kulcsszavakat tartalmazó domainek alatt létrehozott minisite-ok kialakítása, melyek bemutatják az adott termékcsoportot, az értékesítéshez azonban a fő céges weboldalra vezetik át a látogatót.
Az ilyen támogató minisite-ok kialakítására ideális megoldást jelent Olcsó Weblap szolgáltatásunk, hiszen rövid idő alatt, alacsony költséggel hozhatóak létre a támogató minisite-ok, így minimális befektetéssel maximalizálhatja internetes megjelenésből származó forgalmát.